CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 8, 2007

SuRat DaRi HaTi

Mangsi dari hati menguja minda saya.
Antara keperluan dan kehendak yang perlu didahulu pentingkan.Tambahan lagi kini qarib dengan imtihan yang bakal menjelang sebulan lagi. Saya begitu gentar.
Keyakinan selalu dipugar sentiasa, moga saya tidak lemah.
Bonda acapkali menasihatkan
'usaha bersungguh-sungguh, jangan lupa qiamulail'.
Ayah juga kerap berpesan
'rajin-rajin baca buku,buat yang terbaik'.
Saya tahu saya perlu begitu malahan lebih lagi. Tiada lafaz yang mampu saya ucapkan. Pengobanan mak ayah terlalu besar, malah lebih besar dari 'besar'. Saya akan marah kalau ada adik-beradik saya yang tak menghargai kasih mereka. Itu terlalu melampau!. Saya miskin secara realiti pandangan mereka,namun saya tahu mereka sentiasa sayangkan saya.
Dulu diri ini pernah jatuh, terjelepok dan amat payah untuk bangun.
Berkat doa dan nasihat inspirasi hati ayah dan mak serta sahabat, saya bangun.
Dan kini perasaan itu datang lagi. Saya tak mahu tersungkur lagi dalam susah yang saya cari. Saya mohon pada Allah agar beri saya kekuatan, semangat untuk terus maju.
Saya ingat pesan mak 'kejayaan dan kegagalan itu milik Allah jadi mohonlah pada Dia.
Syukur saya miliki mak yang memahami dan ayah waja hatinya.
Saya akan menangis bila mengingati mak dan ayah.
Saya rindu. Sungguh!
Mak, Ayah doakan saya...

0 komen anda disini:

Berdoalah...

Islamic