CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, June 25, 2007

lensa seminit

Lagi seminggu saya akan berlepas ke malaysia-pulang bercuti. Rasa tak percaya, gembira, takut, sedih dan berdebar-debar menjadi bersatu.
Kenapa ya ada rasa begini? Sebab sudah hampir tiga tahun saya menetap di bumi Anbiya' ni. Walaupun ada insan lain yang lebih lama disini dari saya tapi hakikatnya itulah yang saya rasa.

Jika difikirkan tiga tahun bukanlah waktu yang terlalu lama tetapi ia memang paling lama bagi orang yang merindu. Saya rindukan semuanya. Saya nak tebus balik silap dan salah saya.

Jika dikatakan orang yang paling payah terima teguran ibu bapa sayalah orangnya, jika dikatakan orang yang paling suka hiburan saya jugalah orangnya dan jika dikatakan orang yang cemburu dengan adik-beradik saya jualah orangnya. Oh,zaman jahiliyah saya memang teruk dan membosankan.

Di sini sememangnya bumi tarbiah. Saya mohon pada Allah agar didik hati saya. Itu doa yang selalu saya pohonkan. Hari ini kita mungkin menjadi baik tapi esok lusa kita tidak tahu. Takut kalau Allah balikkan hati kita. Nauzubillah...

Mohonlah doa nescaya Allah akan perkenankan. Yakinlah doa yang bersungguh-sungguh dari seorang hamba pasti akan diterima-Nya.

0 komen anda disini:

Berdoalah...

Islamic