CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, June 22, 2007

baca dengan minda sihat

Mungkin jika diimbau kembali pada tahun 2002, Menteri Pembangunan Wanita telah menyusulkan didalam kabinet bahawa pendidikan seks menjadi silibus sekolah rendah. Ternyata usulan ini telah diluluskan pada awal tahun ini.
Sahabat-sahabat fikir sendiri bagaimana pendidikan seks ini?
Dan saya amat yakin kita yang remaja dan dewasa ini teramat faham pendidikan seks. Yang menjadi kesedihannya ia diajar mengikut peringkat umur tidak terkecuali kanak-kanak kecil. Pendidikan itu belum lagi mencapai tahap umur mereka.
Agak-agaknya apa yang kanak-kanak kecil itu fikirkan setelah mempelajarinya? Sudah pasti kanak-kanak itu akan mencuba. Kanak-kanak yang meningkat remaja ada rasa ingin mencuba. Jadi disinilah bermulanya gejala sosial yang dicipta sendiri oleh orang berautoriti. Sememangnya mereka menempah padah.

Nah,anak gadis telah dinoda samaada rela atau terpaksa dan anak terunanya menjadi rakus. Kemudian akan lahir bayi tanpa dosa dibuang merata-rata. Si Ibu tanpa belas kasih mencampak bayi tersebut dalam tong sampah, lubang tandas,belukar dan dimana sahaja. Ini sudah lari dari fitrah seorang manusia.
Kaum Hawa diciptakan dengan roh kasih sayang,namun kasih sayang ini terluput bila terjadi perkara seumpama ini. Dan bala Allah pun datang bertimpa-timpa bukan sahaja kepada mereka yang melakukan bahkan kepada semua. Ini yang membimbangkan.

Apa yang dilaksanakan tidak mengikut lunas-lunas Islam hanya mengikut pemikiran yang jauh dari norma-norma Islam.
Apabila para ulama bersuara,ulama dikatakan kolot,tidak mengikut arus zaman dan bermacam lagi.
Butakah mereka siapa ulama' itu?Bukankah ulama' adalah orang yang terlebih tahu tentang Islam. Siapa mereka nak menentang? Bukankah Nabi mengatakan bahawa ulama' adalah pewaris para Nabi.
Oh,rupanya ramai yang bermata buta padahal celik dialam nyata.

Wahai Rasulullah, lihatlah umatmu akhir zaman ini,pastinya engkau bersedih dialam sana mengetahui telingkah umatmu...

0 komen anda disini:

Berdoalah...

Islamic