CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, March 20, 2007

Terasa bila...

KITA akan terasa bahangnya bilamana diri kita dipertikaikan dan dicop dengan sebarang nama yang kurang sesuai diletakkan pada pendengaran. Tambahan pula ia datang dari kalangan orang yang kita tidak sangka-sangka. Walaupun ada yang melakukan seperti yang diperkatakan namun ia telah menilakan sebelanga susu.

Usai saya berbicara dengan mahasiswa negara lain(selain Mesir) mengenai pandangannya tentang pelajar lepasan Al-Azhar, saya sedih amat sangat. Walaupun saya dapat menjangkakan itu yang akan dilontarkan kepada produk azhar, namun jiwa saya meronta-ronta tidak mahu menerima kalam itu. Saya hormati pandangannya tentang kita. Ya, Kita mahu dan perlu berubah! Sesuatu yang boleh kita fikirkan bersama dari kalamnya:

~Mantapkan ilmu usul
~Menjawab persoalan dengan penuh akedemik bukan semata emosi
~Kita perlu mengkritik dengan ilmu
~Sediakan hujah bg menguatkan penyampaian

Gunakan wacana pemikiran dan kesempatan waktu dibumi para Nabi ini bagi menatijahkan sesuatu yang amat berguna untuk kita menghadapi kecelaruan yang banyak berlaku di negara Malaysia.

0 komen anda disini:

Berdoalah...

Islamic